lunes, 15 de diciembre de 2008

Per fi Rebalsadors

Per fi arriba el moment i en trobat la posibilitat de
fer aquesta mitica etapa, técnicament es desenvolupa de la seguent manera.
Accés per la carretera Burjassot - Torres Torres VP-6044. Des de l'Ajuntament de Serra direcció Torres Torres, passant la "Font de Sant Josep" prenent la segon desviació cap a l'esquerra el qual ens conduïx cap a la pista forestal del "Puntal de les Forques", que ens conduirà a la "Font del Llentiscle", passant per la "Prunera". Seguirem la pista fins a trobar un encreuament, on agafarem el desviació cap a l'esquerra i pujarem cap a la cima. Una vegada allí a mà dreta trobem un camí, que voreja un barranc el qual ens conduïx al "Ventisquer", pou de neu utilitzat antany pels cartoixans per al comerç de la neu. Retrocedim fins a l'entrada del camí que hem agafat cap a la dreta i des d'allí avancem fins a trobar-nos amb el "Miraor dels Rebalsadors" (760 m. d'altitud) des d'on es contempla cap al Sud el pla de "l´Horta", comprén tot el golf de València, distingint-se perfectament la capital i multitud de pobles, així com també el braç del "Far del Grau", llac de l'Albufera, cap de Cullera i al fons el cap de "Sant Antoni", a continuació girant la vista cap a la dreta es veuen moltes muntanyes llunyanes, com el "Montgó", la "Serra d´Aitana", la "Serra de Benicadell", la "Mariola" i altres mas pròxims, encara que també a respectable distància com les serres del Montduver, de Corvera, del Cavalló, del Ave, del Martés, les muntanyes de Malacara, la serra dels Boscos i Rope, els últims ja en una direcció SO molt accentuada. Davant, les serres d'Aledua, Perengissa i Rodanes, de menys altura, enriquixen el relleu del paisatge. A més també es contempla el "Camp de Llíria" terres dins, la població i el Monestir de "Sant Miquel". A l'esquerra del mirador, sobreïx una lloma (802 m) que és punt geodèsic de primer orde.Els materials d'esta cima pertanyen a l'Era Secundària, concretament al Juràssic, on predominen les calcàries.
A vore si Fernadez posa las fotos. Seguint la tradició vaig punxar les dos rodes en tan sol un cop.
Molt de fred y molt de duressa. El espectacle del paisatge val la pena, a vore si la fundación organitza una excusió amb les families.

1 comentario:

Fernández dijo...

Estic d'acord amb el nostre company Saba. Des de sempre, Rebalsadors ha sigut una referència per a ciclistes, excursionistes i valencians en general.
Este cap de setmana hem tingut l'oportunitat de conéixer este mític mirador, amb un extraordinari valor paisatgístic.
Com veureu en les fotos, estos erms solitaris són de gran bellesa. Ni el gel ni el vent han fet mossa en nosaltres, i hem disfrutat molt del recorregut.
Vos invite a veure les fotos, a l'espera que podem disfrutar d'una excursió amb la família, com suggerix el nostre amic.

A casa, al carrer, al Bici-club, normalment, PARLEM VALENCIÀ.